27 Ekim 2010 Çarşamba

REKLAM NEDİR ?

REKLÂM
Geniş anlamı ile tanımlanması gerekirse reklâm: “ Belirli bir kişinin ya da kurumun denetimi altında malların, hizmetlerin ya da düşüncelerin hedef kitleyi oluşturanları ikna etmek ve bilgili kılmak için yapılan, kişisel olmayan duyurulardır”(Ünsal,1971s:12). Reklâm ayrı ayrı bireyleri, müşteri kümeleri ya da halkı ikna etmeye yarayan bir araçtır. Reklâmın hedefi kimi zaman kâr sağlamak kimi zamanda kişi ya da ürünü tanıtmak ve benimsetmektir. Reklâmlar belli bir ücret karşılığında yapılır. Bu sebeple ilk önce yapılan tasarımlara çalışılan kişi kurum ya da kuruluşa tasarımın etkililiği inandırılmalıdır.
Reklâm kişisel olmayan bir satış çabası olduğuna göre reklâma bir pazarlama, iletişim yöntemi diyebiliriz. Reklâmlar herhangi bir mesajı hedef kitleye iletmek için değişik kitle iletişim araçlarından faydalanırlar. Grafik tasarımcılar kitle iletişim araçları vasıtasıyla hedef kitleye ulaştırdıkları reklâmları bilgi vermek, inandırmak, benimsetmek, talep edilmesini sağlamak gibi kaygılar güderler. Bu sebeple hedeflenen mesajı yaratılması sürecine ve hedef kitleye en iyi şekilde ulaştırılması için yapılan tüm etkinliklere “reklâm” denir (Bernbach,1997,s:5).
Reklâmcılık genelde ürünün, konunun ya da reklâmı yapılan kişinin fayda ilkesine dayandırılır. Yarar, tasarımın başarılı olmasının ön koşuludur. Bu sebeple ajanslar etkin bir iletişim programı hazırlarlar. İngilizcede “Promotion”,Türkçede ise “Tutundurma”, “Satış çabasına” karşılık gelen bu etkinlik, hedef kitle ile konu arasındaki tüm ikna edici iletişim faaliyetlerinin programlanmasıdır(Erdinç,1998, s:4). Amaç hedef kitlede davranış değişikliğine yol açmaktır(Çetinkaya, 1992, s:17).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder